Subject: FW: Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 23 Jul 2024 12:50:42 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/8584-4

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Natalia Doligoyda <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 23, 2024 12:22 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Aleksander Aan <[email-masked]>
Subject: FW:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere.

Oleme tutvunud Transpordiameti poolt esitatud ettepanekutega gt trasseringu 
korrigeerimiseks.

Konsulteerisime uue lahenduse küsimustes meie Tellijaga ja nüüd saadame 
korrigeeritud asendiplaani Teile uuesti trasseringu kinnitamiseks.

Meile on väga oluline arvestada kõikide asutuste arvamustega (võrguvaldajad, 
kinnistute omanikud, Transpordiamet ja muidugi Rae vald), seepärast tegime 
sellised muudatused:

*	pööramine Kesk tee L2 teisele poole – ei ole hea variant, kuna esiteks 
sellisel juhul gaasitorustik tuleb paigaldada drenaazitorustiku ja puude 
kõrvale väga lähedale, millega arvatavasti ei ole nõus Elveso või drenaazi 
omanik ning Rae valla haljastuse spetsialist, kes hakkab nõudma noorte puude 
kaitstmist; teiseks, sõidutee serva juures ehitustööd võivad tekitada 
asfaltkatendi vajumisi, mille tõttu Rae vald hakkab nõudma sõidutee 
taastamist või esitama enda poolt muid eritingimusi, näiteks gt ümber 
paigaldamist.

Probleemide vältimiseks pakume jätta gaasitorustiku paiknemine Kesk tee L2 
kinnistul vastavalt esialgsele variandile, aga arvestades perspektiivset 
tunnelit - paigaldada gaasitorustik alates punktist “N1” 2,3m sügavusele.

Kuna projekti koostamiseks meil puuduvad perspektiivse tunneli planeeritavad 
abs kõrgused meie gt kohas, siis gaasitorustiku sügavuse määramiseks 
arvestame ol.oleva maapinna kõrgustega ja paigaldame gaasitrassi sügavamale 
ja kaitsehülssi.

*	(punktist “N1” kuni punktini “N3” paigaldada gaasitorustik min. sügavusele 
2m, siis ei tohiks tekkida vajadust gt ümber ehitada)

*	Teie palvel muutsime gaasitorustiku asukohta Tunneli tee (65301:001:3070) 
lähedal, kus nüüd on pespektiivsest tunneli piirist tagatud vahekaugus 20m.

Gaasitorustik paigaldatakse siis Tunneli tee 1 (65301:001:3066) kinnistu 
loode osale ja ühendatakse varem projekteeritud gaasitrassiga Tunneli teel.

Natalia Doligoyda

OÜ DEM Projekt

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Mob: +372 51910867

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 19. juuli 2024 11:56
To: Natalia Doligoyda <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: RE:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere

Oleme tutvunud  edastatud asendiplaaniga ning edastame tähelepanekud.

*	Palume vastavalt Transpordiameti 24.05.2024 kirja nr 7.1-2/24/8584-2 
kohaselt maagaasi tarnetorustiku paiknemine lahendada minimaalselt 20 m 
kaugusele (sh arvestades gaasipaigaldise kaitsevööndit) Ameerikanurga 
tehnopargi ja teede detailplaneeringu materjalides kajastatud tunneli 
kontuurist.

Juhime tähelepanu, et antud lõigus ei ole nõue täidetud.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et maagaasi tarnetorustiku paiknemisel tuleb 
arvestada, et perspektiivset tunnelit hakkab läbima sõidutee ning 
kergliiklustee ning nende perspektiivsete teedega ristumiste asukohtades 
leida selline lahendus, et gaasitorustikku poleks vajadust tunneli ja teede 
rajamisel ümber tõsta.

Gaasitorustiku paiknemine näide helesinine kontuur.

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning 
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Natalia Doligoyda <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 16, 2024 3:19 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere.

Koostasime korrigeeritud asendiplaani, arvestades Transprordiameti ja Elveso 
nõudeid:

*	Transpordiameti poolt oluliseks tingimuseks on tagada puhas vahekaugus 
planeeritivast tunnelist meie gaasitorustikuni – 20m
*	Elveso nõuab ristumisel ÜVK trassidega paigaldada gaasitrassi hülssi.

Riigiteel 2-Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee paigaldatakse gaasitorustik 
kaitsehülssiga kinnisel meetodil; kinnistutel: Kesk teel L2, Ringi tee L3; 
L4, - lahtisel meetodil.

Palume kinnitada gt trasseringu sobivust.

Natalia Doligoyda

OÜ DEM Projekt

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Mob: +372 51910867

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 27. mai 2024 09:11
To: Natalia Doligoyda < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere

Kooskõlastasime märkustega EHRis Jüri alevik Kesk tee ja Kurna küla Tunneli 
tee vahelise maagaasi tarnetorustiku projekteerimistingimuste eelnõu.

Vastav dokument lisatud manusesse.

Juhime tähelepanu, et maagaasi tarnetorustiku paiknemine tuleb lahendada 
arvestades Ameerikanurga tehnopargi ja teede detailplaneeringut ning antud 
planeeringus kajastatud riigiteega nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee km 
12,86 ristuva tunneli kontuuriga.

Transpordiamet saab lubada maagaasi tarnetorustiku paiknemist minimaalselt 
20 m kaugusele (sh arvestades gaasipaigaldise kaitsevööndit) Ameerikanurga 
tehnopargi ja teede detailplaneeringu materjalides kajastatud tunneli 
kontuurist. Samuti tuleb maagaasi tarnetorustiku projekteerimisel arvestada 
riigiteega nr 2 km 12,86 ristuva tunneli lahenduse realiseeritavusega.

Lisaks tuleb maagaasi tarnetorustiku paiknemisel arvestada, et 
perspektiivset tunnelit hakkab läbima sõidutee ning kergliiklustee ning 
nende perspektiivsete teedega ristumiste asukohtades leida selline lahendus, 
et gaasitorustikku poleks vajadust tunneli rajamisel ümber tõsta.

Projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist: 
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel.

Projekt kooskõlastada Transpordiametiga ([email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  või läbi ehr.ee ehitusloa menetluses). 
Kooskõlastamiseks esitatavale projektile lisada teemaa isikliku 
kasutusõiguse ala plaanid.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Natalia Doligoyda <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 10, 2024 1:13 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere Laur.

Paluti uurida, kas tänaseks päevaks on selgunud , kes võiks perspektiivse 
tunneli projekteerida ja millal ehitus vamib?

Natalia Doligoyda

OÜ DEM Projekt

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Mob: +372 51910867

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 15. august 2023 17:29
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere

Hetkel projekteeritav gaasitorustik kattub perspektiivse tunneli asukohaga 
ning takistaks suure tõenäosusega hiljem tunneli rajamist.

Lisame, et hetkel puudub nn tunneli projekt ja meil pole hetkel võimalik 
ette näha tunneli ruumivajadust, kaevete ulatust, tehnoloogiat, kõrguslikku 
lahendust jne.

Seega pakuksime gaasitorustiku võimalikuks ristumiskohaks riigiteega nr 2 
Tallinn - Tartu - Võru – Luhamaa km 13,13, kinnistute Kesk tee 18a (tunnus: 
65301:003:0351) ja Kesk tee 16a (tunnus: 65301:003:0348) vahelt (punane 
joon) ehk soovitust ca 250m Tartu suunas.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Tuesday, August 15, 2023 8:51 AM
To: [email-masked]' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere

Edastame väljavõtte riigitee 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 6,8-20,00 lõigu 
eskiisprojekti asendiplaanist, kus on kajastatud antud asukohta 
perspektiivne tunnel.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 1, 2023 4:24 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW:  Gaasitorustiku projekteerimine Harjumaal Rae vallas, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa teel

Tere.

Sooviksime kooskõlastada gaasitorustiku trasseringut ristumisel riigiteega.

Saadan asendiplaani DWG ja PDF vormaadis.

Lugupidamisega,

Natalia Doligoyda

OÜ DEM Projekt

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Mob: +372 56502774

Tel: +372 6074162

From: Transpordiameti Jira < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 19, 2023 23:24
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject:   (TEED-175912) Harju maakond, Rae vald, Jüri alevik, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee all tarnegaasitorustiku projekteerimise 
tehniliste tingimuste väljastamine

Tere,

Teie taotlus " Harju maakond, Rae vald, Jüri alevik, 2 
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee all tarnegaasitorustiku projekteerimise 
tehniliste tingimuste väljastamine" on töösse võetud ja sellega tegeleb Laur 
Kõiv.

Lisaküsimuste korral leiate tema kontaktid siit: 
<https://transpordiamet.ee/kontaktid> https://transpordiamet.ee/kontaktid

Lugupidamisega,
Transpordiamet